• 18 maja 2018 roku

• Zdrowe odżywianie - kondycji wyzwanie !

Pod takim hasłem przebiegł cały dzisiejszy dzień w naszej szkole. Zaczęło się bardzo poważnie . Klasy starsze obejrzały dwie prezentacje przygotowane przez kolegów z klasy III gimnazjum. Poruszały one temat zdrowego odżywiania i roli ruchu fizycznego w naszym życiu. Klasy młodsze w tym czasie przygotowywały plakaty o tematyce zdrowotnej. Następnie wszyscy spotkaliśmy się z panią dietetyk.

Teraz my wkroczyliśmy do akcji. Każda klasa przygotowywała zdrowe potrawy na wspólne śniadanie. Ale zanim je zjedliśmy trzeba było się trochę natrudzić. Dyscypliny sportowe, konkurencje sprawnościowe, malowanie twarzy, słoików, na płótnie ..... ruch to zdrowie. Po wysiłku jedzenie. Pyszne, zdrowe, syte i obfite.

To już drugie takie śniadanie w naszej szkole. Mamy nadzieję, że w roku przyszłym przy ogromnym wsparciu wolontariuszy z Zespołu Szkół Publicznych nr 3 odbędzie się trzecie. Dziękujemy za dziś i do zobaczenia za rok.

• 12 maja 2018 roku

• Dzisiaj odbył się festyn z okazji Święta Ośrodka. Pogoda nam sprzyjała i humory dopisywały, zatem śmiechu było co niemiara. Zaproponowane na początek tańce integracyjne rozruszały całe towarzystwo. Potem drużyny złożone z dzieci i dorosłych uczestniczyły w różnych konkurencjach. Wiele pomysłowości od uczestników wymagało przygotowanie kreacji na pokaz mody ekologicznej. Wytrwałością, sprawnością i zapałem można się było wykazać przystępując do licznych konkurencji sportowych. Umiejętności kulinarne ujawniły się podczas wykonywania koreczków warzywnych, zrobiono ich ponad 400. Zabawa w bingo mobilizowała do bliższego poznania uczestników wspólnej zabawy. Talenty plastyczne zostały utrwalone w postaci kredowych rysunków na asfalcie. Niektórzy próbowali swoich sił w kręceniu hula-hop, inni zaś w chodzeniu na szczudłach.

Po takiej porcji zdrowego ruchu na świeżym powietrzu, wszyscy ze smakiem zajadali wiosenną zupę koperkową i koreczki.

Bawiliśmy się miło i wesoło, zarówno dzieci, jak i dorośli. Dziękujemy przybyłym za wspólnie spędzone sobotnie przedpołudnie.

Wychowawcy Internatu

• 8, 9 i 10 maja 2018 roku

• Trzy dni fantastycznej wyprawy po Chęcinach i okolicach. Pogodę mieliśmy jak na zamówienie, mieszkaliśmy w miejscu z widokiem na zamek, karmili nas jak rodzinę królewską .... jednym słowem cudowna przygoda. A ile zobaczyliśmy !!!!

Zaczęliśmy od pomnika przyrody - dębu Bartek. Kolejnym miejscem, w którym bawiliśmy się jak rzadko to Centrum Nauki Leonardo da Vinci. Udało nam się również zwiedzić piękną posiadłość - zespół pałacowo - parkowy, po którym oprowadzał nas prawdziwy szlachcic. Następnego dnia udaliśmy się do Kielc do Kadzielni. A tam ... zeszliśmy pod ziemię do jaskini !!! Po południu przejechaliśmy do następnego ciekawego miejsca - do Skansenu Ziemi Kieleckiej w Tokarni. Ostatniego dnia czekała nas wspinaczka górska na szczyt z Zamkiem Chęcińskim.

Dużo by zajęło opowiadanie i dzielenie się wszystkimi naszymi przygodami, przeżyciami i wrażeniami. Część z nich pokazują zdjęcia. Ale najlepiej jest tam pojechać i wszystkiego zaznać osobiście. My z chęcią do Chęcin wrócilibyśmy choćby zaraz.

• 24 kwietnia 2018 roku

• Uczniowie klas starszych naszego Ośrodka odwiedzili w dniu dzisiejszym Centrum Pieniądza im. Sławomira Skrzypka w Warszawie.

Wydawać by się mogło, że o pieniądzu nic ciekawego dowiedzieć się nie można. A jednak. Dzięki niezwykle ciekawej multimedialnej wystawie poznaliśmy historię pieniądza, zobaczyliśmy jak wyglądały pieniądze kiedyś w naszym kraju i innych państwach. Braliśmy również udział w grach interaktywnych. Wizyta była fascynująca i pouczająca dla nas wszystkich.

• Wycieczka do Poznania

• W ramach współpracy, którą nawiązano w ubiegłym roku szkolnym, między Zespołem Szkół Specjalnych na 103 im. Marii Grzegorzewskiej w Poznaniu, a SOSW w Żyrardowie, zostaliśmy zaproszeni do Poznania. Uczniowie naszej Szkoły w dniach 21-23 marca 2018 roku wybrali się na wycieczkę do stolicy Wielkopolski. Zostalismy bardzo miło przyjęci, pobyt ten będziemy długo wspominać. Atrakcji moc. Mieliśmy możliwość uczestniczenia w interesujących zajęciach/warsztatach m.in. sportowych, filmowych, tanecznych i wykonania ozdób i biżuterii. Wspólnie przygotowywaliśmy i spożywaliśmy posiłki. Bylismy też w pierwszym w Polsce centrum interpretacji dziedzictwa – Bramie Poznania, które przy pomocy nowych technologii łączy opowieść o dziejach katedralnej wyspy, rozwoju miasta Poznania z narracją o początkach Państwa Polskiego, którego kolebką jest Ostrów Tumski. No i oczywiście obowiązkowo – spacer po starówce poznańskiej i widok w samo południe na ratuszową wieżę i dwa trykające się koziołki, a także wysłuchanie hejnału granego przez trębacza.

Wycieczka dofinansowana została ze środków Stowarzyszenia na rzecz Dzieci i Młodzieży z Niepełnosprawnością Psychofizyczną "Pomóż Żyć" w Żyrardowie.

Bardzo dziękujemy Dyrekcji, Nauczycielom i wszystkim Pracownikom Szkoły nr 103 "z Floriana" za bardzo miłe przyjęcie.

• Powiatowy Turniej Talentów Grodzisk Mazowiecki 2018

• 12 marca 2018 roku uczennice naszej szkoły zaprezentowały swoje umiejętności artystyczne na Galowym Koncercie  X edycji Powiatowego Turnieju Talentów w Grodzisku Mazowieckim.

Organizatorem imprezy był Zespół Szkół im. Hipolita Szczerkowskiego w Grodzisku Mazowieckim. Celem Turnieju było rozwijanie zainteresowań, talentów, przełamywanie nieśmiałości, tremy oraz możliwość zaprezentowania się przed szerszą publicznością.

Naszą szkołę na deskach Centrum Kultury w Grodzisku reprezentowały godnie w kategorii wokal:  Natalia F., Patrycja F., Weronika K. i Sylwia R. (solo i w zespole), natomiast w kategorii taniec: Kamila K., Magda K., Sylwia R. i Oliwia Z.

Nagrodzono nasze uczennice gromkimi brawami, a także dyplomem oraz wspaniałą nagrodą, natomiast jedna z naszych uczennic – Sylwia R. wyrózniona została przez Jury za osobowość artystyczną Galowego Koncertu.

Wyjazd na Turniej Talentów został sfinansowany ze środków Stowarzyszenia na rzecz Dzieci i Młodzieży z Niepełnosprawnością Psychofizyczną "Pomóż Żyć" w Żyrardowie.

• Bezpieczne ferie, bezpieczna zima

• W ostatni dzień zimy, przeddzień wiosny, członkowie Sekcji Zdrowotnej dokonali podsumowania konkursu plastycznego "Bezpieczne ferie zimowe, bezpieczna zima". Prace plastyczne można było podziwiać całą zimę w holu naszej szkoły. Kilka prac nie spełniło wymogów formalnych konkursu, ale Jury postanowiło nagrodzić autorów wszystkich prac, a także wyłoniło "finałową trójkę":

1. Jakub Woźniak

2. Maria Świecimska

3. Natalia Ciążyńska

Wręczenie nagród miało miejsce 28 marca br. Organizatorzy gratulują wszystkim artystom talentów, pomysłów i dziękują za tak liczny udział w konkursie.

• Targi Expo Sweet

• W dniu 28 lutego 2018r wyróżnieni uczniowie z klas gastronomicznych naszej szkoły zostali zaproszeni na Międzynarodowe Targi Expo Sweet 2018. Tegoroczne targi słodkości odbyły się             w Warszawie w hali Expo XXI. Targi Expo Sweet to największe w Polsce targi branży cukierniczej i lodziarskiej. W imprezie biorą udział wszystkie firmy, dla których rynek cukierni, lodziarni jest ważny. Targi odwiedzają najlepsi cukiernicy, lodziarze, piekarze i restauratorzy z całej Polski.

Nasi uczniowie uczestniczyli w pokazach dekorowania tortów, wykonywania wyrobów cukierniczych, lodów, pieczywa, tartoletek i pizzy. Produkty wystawiane można było nie tylko podziwiać okiem, ale również degustować. Bardzo przydatne dla naszych uczniów były prezentacje urządzeń gastronomicznych, m.in. oglądali profesjonalne mieszarki, blendery, witryny cukiernicze   i piece. Poza tym nasi wychowankowie podobnie jak i inne szkoły przybyłe na tę imprezę kibicowali i dopingowali uczniom biorącym udział w Mistrzostwach Polskich Uczniów Szkół Cukierniczych. Każdy uczestnik imprezy mógł oddać swój głos na najefektowniej wykonaną figurkę z czekolady lub masy cukrowej, a naprawdę było co podziwiać, np. postacie Pinokio i Dżepetto lub Papieża.

Uczestnictwo w Targach Sweet Expo 2018 było nie tylko pouczające, ale także i rozkoszne dla podniebienia. Każdy uczeń otrzymał podarunki m.in.: fartuszek, czapkę, podkoszulkę oraz mnóstwo słodyczy do skosztowania.  Dla wielu uczniów wspomnienia z tej imprezy na pewno pozostaną w pamięci na długie lata.

Dziękujemy organizatorom tegorocznych Targów za zaproszenie na nie naszych uczniów.

• Karnawałowe słodkości

• Jak polska tradycja nakazuje w ostatnie dni karnawału zwane ostatkami, zabawom i jedzeniu nie było umiaru. Dawniej raczono się tłustymi słodkościami – racuchami, blinami oraz ciastem smażonym na smalcu.                  Dziś z bogactwa dawnych obyczajów pozostał tylko ,,tłusty czwartek”, w którym królują na naszych stołach pączki i faworki, czyli chrust. Dlatego też uczniowie naszej szkoły z klas zawodowych o profilu cukiernik postanowili na zajęciach praktycznych sporządzić te smażone słodkości. Przyszli cukiernicy naszej szkoły własnoręcznie sporządzając pączki i faworki wykorzystali swoją wiedzę technologiczną i jednocześnie zmierzyli się ze swoimi umiejętnościami praktycznymi. Zaangażowanie uczniów w przygotowaniu ciast było ogromne, a przecież należałoby przyznać, że zalepianie nadzianego marmoladą pączka lub przewlekanie przez pętelkę faworka to nie lada sztuka. Choć pracy było nie mało, to trud był opłacalny, bo i pączki i faworki były tak pyszne, że ,,palce lizać”.

• Współpraca z grupą wolontariatu Zakładów Farmaceutycznych POLPHARMA w Warszawie

• W roku szkolnym 2017/18 pod hasłem „Ludzie pomagają ludziom” przebiegała współpraca z grupą wolontariatu Zakładów Farmaceutycznych POLPHARMA w Warszawie. Dzięki niej wychowankowie naszego internatu mieli okazję przeżyć wiele wspaniałych chwil, zwiedzić nowe miejsca, zostały także obdarowane prezentami.

Już we wrześniu dzieci uczestniczyły w pikniku na terenie parafii św. Cyryla i Metodego w Żyrardowie zorganizowanym we współpracy ze Stowarzyszeniem „Jutrzenka”.  Dużą atrakcją była przejażdżka po okolicach Żyrardowa ciuchcią na kółkach. Ciuchcia dowiozła wszystkich na miejsce pikniku, gdzie czekało wiele niespodzianek: malowanie twarzy, skoki na trampolinie, rzuty piłką do celu, przejażdżka zabytkowym motocyklem z czasów I Wojny Światowej. Były piosenki, nagrody, słodkości,  ale przede wszystkim fajna zabawa.

Uczestniczyliśmy w wycieczce do Tomaszowa Mazowieckiego, zwiedziliśmy skansen Rzeki Pilicy i odbyliśmy spacer do rezerwatu Błękitnych Źródeł.  Duże zainteresowanie wzbudziły pojazdy wojskowe, szczególnie czołgi. Było ognisko, pieczone kiełbaski i wiele niezapomnianych wrażeń.

W ramach podziękowania dzieci wykonały prace rysunkowe nt.: „Jak zapamiętałem wyjazd do Błękitnych Źródeł”

Wszystkie grupy z internatu zostały obdarowane prezentami, a grupa najmłodszych chłopców otrzymała nowy telewizor.